نوشته شده توسط : علی


هوش هیجانی برای داشتن یک زندگی متعادل ضروری است

اگر فکر می‌کنید هوش هیجانی فقط برای کسانی مهم است که دائما مجبورند با دیگران ارتباط برقرار کنند، باید بدانید که اشتباه می‌کنید. هوش هیجانی دریچه‌ای برای داشتن یک زندگی متعادل است و اساسا برای هر جنبه‌ای از زندگی ضرورت دارد.
سلامت جسمی

توانایی مراقبت از بدن و به‌خصوص مدیریت استرس که تأثیری باورنکردنی‌ بر سلامت کلی ما دارد، ارتباط نزدیکی با هوش هیجانی دارد. صرفا با آگاهی از وضعیت عاطفی خود و واکنش‌هایمان نسبت به استرس می‌توانیم تا حد زیادی آن را کنترل و سلامت جسمی خود را تضمین کنیم.
سلامت روانی

تعریف هوش هیجانی


هوش هیجانی علاوه بر اینکه بر نگرش و دیدگاه ما بر زندگی تأثیر می‌گذارد، به کاهش اضطراب، جلوگیری از افسردگی و نوسانات خلق‌وخو نیز کمک می‌کند. سطح بالای هوش هیجانی به‌طور مستقیم با نگرش مثبت و دیدگاه شادتر نسبت به زندگی ارتباط دارد.
روابط

با درک و مدیریت هیجانات خود بهتر می‌توانیم احساسات‌مان را با دیگران در میان بگذاریم و متقابلا آنها را نیز درک کنیم. درک نیازها، احساسات و واکنش‌های افرادی که برای‌مان اهمیت دارند، به ایجاد روابط محکم‌تر با آنها منجر می‌شود.
حل منازعات

وقتی بتوانیم احساسات دیگران را تشخیص بدهیم و با دیدگاه‌های آنها همراه باشیم، حل کشمکش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها بسیار ساده‌تر خواهد شد. همچنین با درک نیازها و خواسته‌های دیگران بهتر می‌توانیم مذاکره کنیم. اگر متوجه شویم دیگران چه می‌خواهند، راحت‌تر می‌توانیم نیازشان را برطرف کنیم.
موفقیت

هوش هیجانی بالا به ما کمک می‌کند تا در انگیزه ایجاد کردن برای خود قوی‌تر عمل کنیم. این امر موجب جلوگیری از به تعویق انداختن کارها، افزایش اعتماد‌ به‌ نفس و بهبود توانایی‌ تمرکز روی اهداف‌مان می‌شود. همچنین به ما امکان می‌دهد شبکه‌های حمایتی بهتری ایجاد و بر ناکامی‌ها غلبه کنیم. داشتن یک چشم‌انداز طولانی‌مدت، مستقیما بر میزان موفقیت ما تأثیر می‌گذارد.
حتما بخوانید: ۷ عادت افرادی با هوش هیجانی بالا
راهبری

توانایی تشخیص مواردی که به دیگران انگیزه می‌دهد، ارتباط برقرار کردن به شیوە‌ی مثبت و ساختن پیوندهای محکم با دیگران در محل کار، همگی از ویژگی‌های راهبرانی است که هوش هیجانی بالایی دارند. یک راهبر مؤثر، نیازهای افراد خود را تشخیص می‌دهد و آنها را به شیوه‌ای برآورده می‌کند که عملکرد و رضایت افراد از کار بیشتر شود.
راهبری که هوش هیجانی بالایی دارد، می‌تواند با استفاده‌ی استراتژیک از تنوع احساسی و عاطفی افراد، تیم‌های قوی‌تری شکل بدهد.

هوش هیجانی هنوز به‌طور کامل شناخته نشده است، اما می‌دانیم که احساسات و عواطف ما نقش بسیار کلیدی و مهمی (حتی بیشتر از هوش ذهنی) در کیفیت کلی زندگی شخصی و حرفه‌ای‌مان ایفا می‌کنند. گرچه تکنولوژی و ابزارهای مختلف در یادگیری و مدیریت اطلاعات به ما کمک می‌کنند، اما هیچ‌چیز نمی‌تواند جای توانایی ما در یادگیری، مدیریت و تسلط بر احساسات خود و اطرافیان‌مان را بگیرد.

هوش هیجانی به زبان ساده - خانمی در حال تفکر
هوش هیجانی مادرزادی نیست، در واقع می‌توان احساسات را کنترل کرد

برای یادگیری هیچ‌وقت دیر نیست؛ مهم نیست چند سال‌تان است، چون با کمک هوش هیجانی می‌توانید بقیه‌ی روزهای زندگی‌تان را بهتر و شادتر کنید.
۱. احساسات خود را دریابید



:: برچسب‌ها: هوش هیجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی


با توجه به صدها مطالعه انجام شده در طول ۴۰ سال گذشته، مزایای یوگا شامل موارد زیر است:

کاهش استرس و اضطراب

کاهش علائم افسردگی

تعادل بهتر و انعطاف پذیری

بهبود کیفیت خواب

افزایش ایمنی به علت تحریک سیستم لنفاوی

سم زدایی

افزایش قدرت و استقامت

بهبود جریان خون

عملکرد بهتر گوارشی، از جمله کاهش علائم IBS

کاهش علائم افسردگی پس از زایمان

کاهش دردهای مزمن (از جمله آنهایی که کمردرد یا سردردهای مکرر دارند)

مطالعات وسیع دولتی و بودجه های زیادی در زمینه مزایای یوگا انجام گرفته است که برخی از آن ها عبارتند از: کاهش ریسک ابتلا به دیابت، HIV و ضعف ایمنی، آرتریت، علائم یائسگی، MS، اختلال استرسی پس از سانحه، اعتیاد و ترک سیگار
۶ مزیت اصلی یوگا

 
۱-کاهش اضطراب و کنترل استرس

تمرین یوگا به طور منظم می تواند به بسیاری از اثرات فیزیکی تنش و اضطراب کمک کند که به علت تاثیر آن بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) و سیستم ایمنی است. تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد که یوگا رفتارهای تند و پرخاشگرانه در مواجهه با موارد استرس زا کاهش می دهد. همچنین باعث کاهش اضطراب،  ضربان قلب بالا، فشار خون بالا می شود.

 
۲- بهبود کیفیت خواب

یوگا به طور طبیعی بر بهبود کیفیت خواب تاثیر گذار است. مطالعات نشان می دهد که ۴ تا ۸ هفته یوگا تاثیر مثبتی در روند بهبود بیماران مبتلا به اختلالات خواب می گذارد. برای بسیاری از بزرگسالان، خواب نامناسب باعث استرس گرفتن، عدم تعادل هورمون یا درد می شود. از آنجا که ورزش یوگا سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS) را فعال می کند و فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک (SNS) را کاهش می دهد، می تواند اختلالات خواب را کاهش دهد و علائم بی خوابی را درمان کند.

 

 
۳-باعث افزایش انعطاف پذیری می شود

تحقیقی در سال ۲۰۱۶ در مجله بین المللی یوگا نشان داد که تمرین یوگا بطور منظم می تواند انعطاف پذیری، تعادل و حتی عملکرد ورزشکاران را افزایش دهد. بعد از ۱۰ هفته تمرین یوگا و تمرینات Sit-reach, shoulder flexibility, stork stand وjoint angles انعطاف پذیری و تعادل بهبود پیدا می کند.

 

حرکات یوگا که برای بهبود انعطاف پذیری شناخته شده اند شامل : downward-facing dog, forward folds, twists, lunges ها هستند.

 
۴- به حفظ تعادل کمک می کنند

حفظ تعادل برای افراد مسن یک امر حیاتی است و کمک می کند تا آن ها سالم بمانند و استقلال خود را حفظ کنند. مطالعات نشان داده است که افراد بالای ۶۵ سال به علت عدم تعادل و ترس از افتادن اغلب در معرض خطر عوامل روان شناختی و فیزیکی هستند که ممکن است باعث افزایش اضطراب ، کاهش اعتماد به نفس و محدود شدن فعالیت های آن ها شود.

 
۵-کاهش خستگی و brain fog (مه مغزی)

خستگی ناشی از خواب ناکافی است که با “مه مغزی” در طول بعد از ظهر همراه است و این کاملا برای بدن طبیعی است. ” مه مغزی” شامل علائم سردرگمی، فراموشی و عدم تمرکز و  هوشیاری است.

 

ورزش یوگا اغلب به عنوان یک روش موثر برای تقویت تمرکز  مغز و انرژی شناخته می شود. این ویژگی ها بر کیفیت عملکرد ذهنی و فیزیکی ما بسیار تاثیر گذار هستند. حرکات کششی، حتی برای مدت کوتاهی فقط ۱ تا ۲ دقیقه، می تواند تأثیرات زیادی بر روی سطوح انرژی داشته باشد، به ویژه برای افرادی که چند ساعت در روز در یک محل نشستند یا در حال تماشای صفحه کامپیوتر هستند.

 

تمرینات یوگا برای کمک افزایش هوشیاری: خم شوید و انگشتان پایتان را لمس کنید، روی دست ها را بالای سر ببرید و بایستید، ۱۰ دقیقه تمرین تنفس یا مدیتیشن کنید.

 
۶-می تواند به کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی کمک کند

مطالعات نشان می دهد که برخی از انواع یوگا می تواند به کاهش کمر درد، گردن درد و سردردهای میگرنی کمک کند همچنین توانایی حرکت و راه رفتن را بهبود می بخشد ، علائم آرتروز و ناراحتی گوارشی را کاهش می دهد. علاوه بر این ها انجام تمرینات یوگا به تحمل درد هم کمک به سزایی می کند.

 

 
۷-می تواند باعث کاهش وزن و عضله سازی شود

برخی از سبک های یوگا باعث کاهش التهاب، متعادل سازی هورمون ها، کنترل اشتها، افزایش توده عضلانی و تاثیرات مثبت بر متابولیسم بدن می شوند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. مزیت واقعی یوگا در مورد کاهش وزن ممکن است به دلیل تاثیرات آن بر روی استرس باشد. مطالعات نشان داده اند که یوگا بر اختلالات گوارشی ، هضم غذا ، بیماری های مرتبط با چاقی مانند بیماری های قلبی می تواند تاثیر گذار باشد.

 

 

 
انواع مختلف یوگا

سبک ها و انواع مختلف یوگا شامل موارد زیر هستند:

Vinyasa

Iyengar

Ashtanga

Yini

Ananda

Anusara

Bikram

Integral

Kali Ray Tri

Kripalu

Forrest

Kundalini

Sivananda

چه علمی پشت ورزش یوگا وجود دارد؟
ورزش یوگا از همه‌ی موانع عبور می‌کند، همه جا در دسترس است و همه‌ی سنین و قشرها آن را تمرین می‌کنند؛ از کودکان و نوجوانان تا مسن‌ترها و ستاره‌های هالیوود. حتی در طبیعت هم می‌توان آن را دنبال کرد، جشنواره‌های بزرگی از شرق تا غرب دنیا برایش به وجود آمده و همه جا محبوب است. چه کسی نمی‌خواهد شادی، هوش، روشنی ذهن، سرزندگی، سلامت جسمی، خلاقیت، هدف، اتصالات معنوی، اعتماد‌به‌نفس و قدرت بیشتری داشته باشد؟ همه می‌توانند یوگا کار کنند و در همان لحظه از مزایای جسمی، روحی، احساسی و معنوی آن بهره ببرند.

با خواندن این مقاله، ببینید که چطور علم فایده‌های ورزش یوگا را اثبات می‌کند.

بی.کِی.اِس اینِگار (B. K. S. Iyengar) که بنیان‌‌گذار سبک خاصی از یوگا به نام «یوگای اینگار» است و به‌عنوان یکی از قدیمی‌‌ترین مربی‌‌های این علم در دنیا شناخته می‌‌شود، می‌‌گوید: «یوگا به عنوان یک علم باستانی اما کامل با سِیر تکاملی انسان سر و کار دارد. این سیر تکاملی شامل همه‌‌ی جنبه‌‌های وجود انسان از سلامت بدن تا خودشناسی است.»

علم امروزی تایید کرده است که تمرین‌‌های یوگا برای سلامت جسمی مفید هستند و باعث می‌‌شوند عملکرد ذهن و سیستم دفاعی بدن، تراکم استخوان‌‌ها، کارایی سیستم عصبی و قدرت انسان بهتر شود. بیش از ۳۶ میلیون نفر در آمریکا یوگا کار می‌‌کنند و از مزایای آن شامل افزایش قدرت بدن، آرامش ذهن، شادی و کاهش استرس بهره می‌‌برند.

آنی وود بِسانت (Annie Wood Besant)، جامعه‌‌شناس، عارف و فعال حقوق زنان، می‌گوید: «ورزش یوگا یک علم است، نه یک جریان خیالی مبهم. یوگا به‌عنوان یک علم کاربردی مجموعه‌‌ای از قانون‌‌های منظم است که برای رسیدن به یک هدف معین استفاده می‌‌شود. این علم قانون‌‌های روانشناسی را به‌کار می‌‌گیرد تا هوشیاری و آگاهی انسان را در هر زمینه‌‌ای و هر جا که باشد بالا ببرد و از آنها برای یک هدف خاص استفاده کند. این استفاده‌‌ی منطقی از قانون‌‌هایی که هوشیاری را بالا می‌‌برند دقیقا همان کاری را می‌‌کند که بقیه‌‌ی حوزه‌‌های علم هم انجام می‌‌دهند.»

دکتر لُرِن فیشمَن (Loren Fishman)، مربی یوگا و پزشکی است که از آن در درمان‌‌های پزشکی‌‌اش استفاده می‌‌کند تا مشکلاتی مثل سفت شدن عضلات یا ورم مفاصل را برطرف کند. او در یک مصاحبه با سایت خبری «LiveScience» می‌گوید: «تعداد زیادی از تحقیقات نشان می‌‌دهند که ورزش یوگا اثرهای شگفت‌‌انگیزی روی ذهن، سیستم‌‌های عصبی مرکزی و دفاعی بدن دارد. یوگا لایه‌‌های غشایی مخ را ضخیم‌‌تر می‌‌کند. این لایه‌‌ها با یادگیری و انعطاف‌‌پذیری عصبی بیشتر در ارتباط هستند و به شما کمک می‌‌کنند چیزهای جدید یاد بگیرید و روش انجام کارهای‌‌تان را تغییر دهید.»

علم پشت ورزش یوگا و استرس

علم اعصاب که پشت یوگا است می‌‌‌تواند توضیح بدهد که چرا یوگای معمولی اینقدر در کاهش استرس و ایجاد توازن در بدن مؤثر است. علم اعصاب هم‌‌‌چنین می‌‌‌تواند به شما کمک کند تا تمرین‌‌‌های یوگای‌‌‌تان را عمیق‌‌‌تر انجام بدهید و روی مواردی که قبلا نسبت به آنها بی‌‌‌توجه بوده‌‌‌اید بیشتر تمرکز کنید.

دکتر میثو استرونی (Mithu Storoni)، پزشکِ عصب‌‌‌شناس و مربی یوگا، اصول بنیانی پشت آن و استرس را توضیح می‌‌‌دهد: «در ذهن هر کدام از ما دو قسمت وجود دارد که نقش اساسی را در استرس بازی می‌‌‌کنند. آنها عملیات مربوط به احساسات و شناخت را انجام می‌‌‌دهند. پس من به آنها «هوش هیجانی» و «هوش منطقی»، می‌‌‌گویم. هوش هیجانی به بادامه‌‌‌ی مغز (آمیگدال)، اتصالاتش و ساختارهای پیش‌‌‌مغز شامل لایه‌‌‌ی رویی پیش‌‌‌مغز می‌‌‌گویند و هوش منطقی شامل لایه‌‌‌ی پشتی پیش‌‌‌مغز و بقیه‌‌‌ی قسمت‌‌‌های پوسته‌‌‌، قسمت‌‌‌هایی از کمربند پوسته و قسمت‌‌‌هایی از هیپوکَمپوس است. هوش هیجانی می‌‌‌تواند «واکنش هیجانی» را از طریق دستگاه عصبی سمپاتیک شروع کند و باعث شود که آدرنالین و کورتیزول خون بالا برود. اما هوش منطقی همیشه تلاش می‌‌‌کند تا این هیجان را خاموش کند و هوش هیجانی را کنار بزند. هر چقدر هوش منطقی‌‌‌مان قوی‌‌‌تر شود این دو کار را بهتر انجام می‌‌‌دهد. وقتی واکنش هیجانی ما قطع شود سیگنال دستگاه عصبی پاراسمپاتیک‌‌‌مان وصل می‌‌‌شود. این سیگنال بدن را آرام می‌‌‌کند. پس به کمک هوش منطقی بالا، آرامش هم به‌دست می‌‌‌آید.»

بی.کی.اس لینگار می‌‌‌گوید: «یوگا نه تنها شیوه‌‌‌ی نگرش انسان را عوض می‌‌‌کند، بلکه خود انسان را هم تغییر می‌‌‌دهد.»

دکتر استونی هم می‌‌‌گوید: «واکنش‌‌‌های استرس و سیگنال‌‌‌های آرامش از طریق یک مسیر مشخص درون بدن حرکت می‌‌‌کنند که بعضی قسمت‌‌‌های این مسیر قابلیتی دارند که می‌‌‌توانند این سیگنال‌‌‌ها را قطع و یا وصل کنند. گردن یکی از اعضایی است که تعدادی از این مسیرها از آن عبور می‌‌‌کنند. ورزش یوگا این چرخه‌‌‌ی یک‌‌‌پارچه‌‌‌ی استرس را در دو سطح کنترل می‌‌‌کند. اول، هر وقت ما یک حرکت را انجام می‌‌‌دهیم و در همان وضعیت، بدون حرکت باقی می‌‌‌مانیم و تلاش می‌‌‌کنیم که متمرکز باشیم یا تعادل‌‌‌مان را حفظ کنیم ذهن منطقی‌‌‌مان فعال است. وقتی رو به جلو خم می‌‌‌شویم سیگنال آرامش‌‌‌مان از طریق راه‌‌‌های ارتباطی درون گردن‌مان وصل می‌‌‌شود. پس به جلو خم شدن و هم‌‌‌زمان تمرکز کردن باعث می‌‌‌شود ذهن منطقی و سیگنال‌‌‌های آرامش با هم آزاد شوند.»

ورزش یوگا ساختار شیمیایی ذهن‌تان را تغییر می‌دهد

یوگا شامل یک ورود حساب‌‌‌‌شده و باتفکر به یک وضعیت، حفظ آن و سپس یک خروج کنترل شده از آن است. دکتر استونی می‌‌‌‌گوید که وقتی این کار را انجام می‌‌‌‌دهید پوسته‌‌‌‌ی رویی جلوی استخوان فعالیت زیادی دارد تا تمرکز و آرامش‌‌‌‌تان را حفظ کنید. وقتی یک ژست بگیرید لایه‌‌‌‌های پیش‌‌‌‌مغز سیگنال سیمپاتیک را کنترل می‌‌‌‌کند و شما را متمرکز نگه می‌‌‌‌دارد. به این شکل با انجام تمرین‌‌‌‌های یوگا سیگنال‌‌‌‌های استرس را کنترل می‌‌‌‌کنید. آن وقت ذهن‌‌‌‌تان یاد می‌‌‌‌گیرد که چطور حتی وقتی این تمرینات را انجام نمی‌دهید هم این کار را انجام بدهد. در واقع با تمرین می‌‌‌‌توانید در شرایط سخت هم خودتان را کنترل کنید.

یوگا مواد شیمیایی درون مغز که باعث احساس خوشایند می‌‌‌‌شوند را بیشتر می‌‌‌‌کند. این علم سطح مواد شیمیایی مغز مثل گابا، سِرتونین و دوپامین را بالا می‌‌‌‌برد. این مواد مسئول حس رضایت و آرامش هستند. این انتقال‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌های عصبی به وسیله‌‌‌‌ی داروهای ضد افسردگی و ضداضطراب که برای درمان روحیه‌‌‌‌ی انسان استفاده می‌‌‌‌شوند هدف‌گیری می‌‌‌‌شوند، اما یوگا نشان داده است که می‌‌‌‌تواند اضطراب و افسردگی را کاهش داده و حتی درمان کند.

ورزش یوگا احساسات را متعادل می‌‌‌‌کند

یوگا دستگاه عصبی پاراسمپاتیک، که مسئول آرام کردن است را تحریک می‌‌‌‌کند. با فعال شدن دستگاه عصبی پاراسمپاتیک فرآیند ترمیم و درمان در بدن شروع می‌‌‌‌شود. خون از غدد درون‌‌‌‌ریز، اندام‌‌‌‌های گوارشی و چرخه‌‌‌‌های لنفاوی عبور می‌‌‌‌کند. فشار خون و ضربان قلب کمتر می‌‌‌‌شوند و مواد مغذی درون غذاها بهتر جذب می‌‌‌‌شوند و چون چرخه‌‌‌‌ی خون را بهتر می‌‌‌‌کند سم‌‌‌‌های بدن راحت‌‌‌‌تر دفع می‌‌‌‌شوند.

دکتر تیفانی فیلد (Tiffany Field)، یک نویسنده‌‌‌‌ی معتبر و مدیر مؤسسه‌‌‌‌ی تحقیقاتی Touch در دانشگاه میامی نشان داده که یوگا چه اثرهای مثبتی روی اضطراب، افسردگی، درد، قلب و عروق، سیستم دفاعی بدن و بارداری دارد و یک کتاب نوشته که نتیجه‌‌‌‌ی تحقیقاتش در مورد فایده‌‌‌‌های آن را نشان می‌‌‌‌دهد.

ایندرا دوی (Indra Devi):

«یوگا یک راه رسیدن به آزادی است. با تمرین مداوم می‌‌‌‌توانیم خودمان را از ترس، اضطراب و تنهایی نجات دهیم.»

دکتر فرزانه سراج (Farzhana Siraj)، متخصص یوگا معتقد است که این ورزش یک ابزار شفابخش عالی است. او می‌‌‌‌گوید: «ما نیاز داریم که در ذهن و بدن‌‌‌‌مان فضا ایجاد کنیم. مهم ترین اصلی که فلسفه‌‌‌‌ی علمی یوگا از آن می‌‌‌‌آید پرانا (نوعی تنفس یوگا) با فضاست. همان‌‌‌‌طور که برای فضا داشتن در ذهن باید افکار را از خودتان دور کنید در بدن هم باید چنین کاری را انجام بدهید. وقتی بدنمان را کش می‌‌‌‌دهیم این فضای خالی را ایجاد می‌‌‌‌کنیم. حتی وقتی دو گیاه را در یک گلدان بچپانید رشد نمی‌‌‌‌کنند چه برسد به سلول‌‌‌‌ها! آنها هم به فضای کافی احتیاج دارند که ما باید برای‌‌‌‌شان فراهم کنیم. وقتی فضای کافی وجود داشته باشد پرانا جریان می‌‌‌‌یابد. هر جا پرانا باشد سلامتی هم هست.»

ورزش یوگا یک وسیله برای درمان زخم‌‌‌‌های روحی و روانی

استفاده از یوگا برای درمان مشکلات روحی و روانی روز به روز بیشتر می‌‌‌‌‌شود و در مورد اختلالات استرسی هم موفقیت‌‌‌‌‌آمیز بوده است. ریچارد میلِر (Richard Miller) که یک روانشناس و مؤسس iRest است (مؤسسه‌‌‌‌‌ی تحقیقاتی که مربی و برنامه‌‌‌‌‌های آموزشی را بر اساس تمرین‌‌‌‌‌های باستانی یوگا عرضه می‌‌‌‌‌کند) اعتقاد دارد ترکیبی از روانشناسی امروزی و تمرین‌‌‌‌‌های چند هزار ساله‌‌‌‌‌ی یوگا دسته‌‌‌‌‌هایی از مراجعین که سرباز‌‌‌‌‌های کهنه‌‌‌‌‌کاری با مشکلات و اختلال‌های استرسی و آسیب‌‌‌‌‌های ذهنی بودند را نجات داده است. او می‌‌‌‌‌گوید: «اینها کسانی هستند که به شدت مجروح شده‌‌‌‌‌اند، اغلب‌‌‌‌‌شان افسردگی شدید دارند و برای ۶ تا ۹ ماه یا بیش‌‌‌‌‌تر تمرین داده می‌‌‌‌‌شوند. ما می‌‌‌‌‌دانیم که یکی از آثار اختلال‌‌‌‌‌های استرسی این است که افراد حس می‌‌‌‌‌کنند از خودشان و دنیای اطراف‌‌‌‌‌شان جدا شده‌‌‌‌‌اند. با انجام تمرین‌‌‌‌‌های یوگا‌‌‌‌‌نیدرا (Yoga Nidra) این افراد حس می‌‌‌‌‌کنند که دوباره به خودشان و جهان اطراف‌‌‌‌‌شان متصل می‌‌‌‌‌شوند و دوباره بعد از مدت‌‌‌‌‌ها جنگ به خانه، خانواده‌‌‌‌‌ و زندگی روزمره‌‌‌‌‌شان برگشته‌‌‌‌‌اند.»

دومِنیکا دوانینگ (Dominica Dawning) یک مربی است و با پناهنده‌‌‌‌‌ها کار می‌‌‌‌‌کند. او اعتقاد دارد که چیزی که واقعا در روانشناسی فراموش شده، بدن است. دومنیکا می‌‌‌‌‌گوید: «چون من با پناهنده‌‌‌‌‌ها کار می‌‌‌‌‌کنم می‌‌‌‌‌بینم که در مورد مشکلات بازمانده‌‌‌‌‌ها، بدن نقش مهم‌‌‌‌‌تری بازی می‌‌‌‌‌کند چون آنها خشونت، آسیب و شکنجه‌‌‌‌‌های جسمی را تجربه کرده‌‌‌‌‌اند. یوگا علاوه بر اینکه آثار قوی روی سیستم عصبی دارد واقعا به آنها کمک می‌‌‌‌‌کند. ما با آموزش پرانایاما (نوعی تمرین تنفسی) و تنفس درست به آنها کمک می‌‌‌‌‌کنیم که از نفس کشیدن به عنوان یک قدرت در زندگی‌‌‌‌‌شان استفاده کنند و این قدرت نگرانی‌های‌‌‌‌‌شان را برطرف می‌‌‌‌‌کند. به سرعت می‌‌‌‌‌توانید تغییرات را حس کنید. آنها صاف می‌‌‌‌‌نشینند، بیشتر دقت می‌‌‌‌‌کنند، آرام‌‌‌‌‌تر و سرزنده‌‌‌‌‌تر می‌‌‌‌‌شوند‌‌‌‌‌، و به خاطره‌‌‌‌‌های گذشته هم فکر نمی‌‌‌‌‌کنند.»

یوگا سریع‌‌‌‌‌ترین جنبش دنیای امروز ماست. در عرض ۴ سال تعداد افرادی که در ایالات متحده یوگا کار می‌‌‌‌‌‌کردند دو برابر شده است.

کارین گورِل (Carin Gorrell)، ویراستار مجله‌‌‌‌‌ی یوگا، می‌‌‌‌‌گوید: «امروزه مردم زیادی از همه‌‌‌‌‌ی سنین به مزایای این علم مثل کنترلِ استرس و انعطاف برای سلامتی ایمان آورده‌‌‌‌‌اند. یوگا یک صنعت در حال پیشرفت و توسعه است.»

یوگا آنقدر در سلامتی و زندگی بعضی افراد مهم و محبوب است که روز جهانی یوگا هم وجود دارد و توسط سازمان ملل هم به رسمیت شناخته شده است. روز پرانرژی ۲۱ ژوئن (۱ تیر) را برای این تمرین باارزش و باستانی، که زندگی خیلی‌‌‌‌‌ها را در سر‌تا‌سر دنیا بهتر می‌‌‌‌‌کند، جشن می‌‌‌‌‌گیرند.

سایت UPLIFT یک فیلم عالی از مراسم روز یوگا درست کرده است که سفر یوگا از ریشه‌‌‌‌‌اش در هند تا جهانی شدن و پذیرش آن توسط علم امروزی به عنوان یک ابزار برای سلامت روان را هم دنبال می‌‌‌‌‌کند. فیلم «علم پشت یوگا» یک تحقیق علمی از مزایای یوگاست که شامل مصاحبه‌‌‌‌‌هایی با دانشمندان، پزشکان و مربی‌‌‌‌‌های معروف یوگا می‌‌‌‌‌شود. این فیلم آزاد تنها بخشی از یک رویداد آنلاین و منحصربه‌فرد به نام «اوج روز یوگا» است که می‌‌‌‌‌توانید از طریق آن به صحبت‌‌‌‌‌های مربی‌‌‌‌‌های امروزی یوگا و پزشک‌‌‌‌‌هایی که سعی می‌‌‌‌‌کنند از یوگا به عنوان یک روش درمانی استفاده کنند، بهره ببرید.

یوگا‌‌‌‌‌درمانی

امروزه خیلی از شاخه‌‌‌‌‌های اصلی پزشکی از یوگا به عنوان یک روش درمانی استفاده می‌‌‌‌‌کنند. تحقیقات نشان داده که یوگا نقش مهمی در بهبودی دارد؛ مخصوصا در مواردی که با استرس درگیر هستند، به بهتر شدن وضعیت سلامتی و تندرستی کمک می‌‌‌‌‌کند.

زمینه‌‌‌‌‌های یوگا‌‌‌‌‌درمانی روز به روز بیش‌‌‌‌‌تر می‌‌‌‌‌شوند و بیمارستان‌‌‌‌‌ها هم سعی می‌‌‌‌‌کنند که مراکز یوگا‌‌‌‌‌درمانی را به عنوان بخشی از روش‌‌‌‌‌های تکمیلی سلامتی به مجتمع‌‌‌‌‌های پزشکیِ تخصصی‌‌‌‌‌شان اضافه کنند.

در سال‌های اخیر بچه‌‌‌‌‌هایی که اوتیسم (نوعی بیماری است که باعث اختلال در ارتباطات کلامی و رفتاری می‌‌‌‌‌شود) یا مشکلات دیگری داشته‌اند با کمک یوگا‌‌‌‌‌درمانی پیشرفت زیادی کرده‌‌‌‌‌اند. یوگا به درمان خیلی از مشکلات جسمی کمک می‌‌‌‌‌کند و استفاده از یوگادرمانی به‌عنوان یک روش کمکی در کنار سایر روش‌‌‌‌‌ها روز‌ به ‌روز بیشتر می‌‌‌‌‌شود.
 چه علمی پشت ورزش یوگا وجود دارد؟



:: بازدید از این مطلب : 2760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اگر فردی از شما بپرسد:«آیا احساس خوشبختی می کنید؟» در پاسخ به او چه می گویید؟

اصولاً عوامل گوناگونی باعث می شوند که احساس خوشبختی در زمان های مختلف دچار تغییر شود. مثلاً یک دعوا یا جر و بحث در محیط کار یا مسئله ای شخصی ممکن است در مقاطع مختلف زمانی حس خوشبختی را در افراد تقویت یا تضعیف کند. با این وجود، تحقیقات نشان می دهد، خوشبختی تا حدودی ارادی و حاصل انتخاب خود ما است.خوشبختی
اما چرا گاهی به سختی می توان خوشبختی را "انتخاب" کرد؟
محققان در پاسخ به این سوال می گویند انسان باید شاد زیستن را یاد بگیرد. درست است که هیچ فردی نمی تواند در طول زندگی خود از عواملی مثل فشار کاری، رویدادهای ناراحت کننده اطراف، نگرانی ها و افسرگی ها به طور کامل جلوگیری کند، اما زمانی که بتوانیم در کلیه امور، قسمت پر لیوان را ببینیم، درِ خوشبختی به رویمان گشوده خواهد شد.
 
افراد خوشبخت (یا کسانی که به خوشبختی خود اذعان می کنند) از ویژگی های زیر برخوردارند:
 
1.همواره می خواهند این حس را با دیگران تقسیم کنند.
افراد خوشبخت تلاش می کنند با انجام کارهایی باعث شادی دیگران شوند. تقسیم شادی به خودی خود مسرت بخش است و به حفظ مثبت اندیشی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد مهربانی به دیگران باعث افزایش حس خوشبختی در خود فرد می شود.
 2.در مورد مسائل خوشبختی جزئی غر نمی زنند
به قطار نرسیدید؟ لیوان از دستتان به زمین افتاده و فرش خانه کثیف شده است؟ اصلاً مهم نیست.
تمرکز بر روی مسائل مهم و وسواس نداشتن در مورد مشکلات ناچیز و پیش پا افتاده مختص افراد خوشبخت است.
 
افراد شاد هیچگاه این واقعیت را کتمان نمی کنند که فراز و نشیب های زندگی عواملی هستند برای انعطاف پذیری و پیشرفت در آینده.
 
3.لذت اتفاقات کوچک را درک کرده و آن ها را شیرین می پندارند
برای این افراد هیچ چیز به اندازه پخش شدن موسیقی مورد علاقه شان از رادیو یا فرضاً صدای پرندگان لذتبخش تر نیست.
 
افراد شاد و خوشبخت از عناصر و رویدادهای اطرافشان حس رضایت می سازند.
 
4.به موفقیت مردم افتخار می کنند
فرقی نمی کند موفقیت منحصر به آنان باشد یا دیگران؛ افراد خوشبخت در هر صورت از این اتفاقات به وجد می آیند.
 
جشن گرفتن موفقیت های دیگران شما را به آنان نزدیک تر می کند. با این کار زمانی که اتفاق خوبی برای شما می افتد، آنان نیز خوشحال شده و شما را در لحظات خوشتان همراهی می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 2755
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی


اما اين بدان معنى نيست که والدين توجهى به اوقات فراغت و خواسته‌هاى معقول فرزندان خود نداشته باشند بلکه همان‌طورى که قبلاً اشاره شد بهتر است والدين سرگرمى را جزء نيازهاى فرزندان تلقى نموده، برنامه‌ريزى‌هاى شايسته‌اى در اين زمينه انجام دهند

پیشنهاداتی جهت استفاده بهتر از اوقت فراغت
برنامه ریزی برای اوقات فراغت همانند برنامه ریزی هایی که در زمینه های دیگر صورت می پذیرد نوعی فرایند هدف دار است.به طور کلی و عامیانه جهت پوشش دادن مناسب اوقات فراغت بخصوص در فصل تابستان برنامه ریزی انجام شده بیشتر به صورت زیر هدف گزاری می شود.
۱-مطالعه و استفاده از کلاسهای تابستانی
به والدین توصیه می شود در این فصل بیشتر از کلاسهای فرهنگی و آموزشی از جمله کلاسهای قرآن، کلاسهای هنری و حرفه ای، زبان انگلیسی، کامپیوتر و ......استفاده شود. البته باید دقت شود جهت پر كردن اوقات فراغت بچه ها نباید آنها را با اصرار به كلاس فرستاد، بلكه می‌توان از خودشان پرسید كه چه چیزی خستگیشان را برطرف می‌كند و آنها را به سمت كارهای مورد علاقه‌شان سوق می‌دهد.

چند شیوه برای پرکردن اوقات فراغت با کمترین هزینه
 
۲-استفاده از وسایل ارتباط جمعی

 یکی از ابزارهای بسیار مهم و تاثیر گزار در شخصیت و بهداشت روانی جوانان وسایل ارتباط جمعی به خصوص تلویزیون می باشد.
سينما، راديو و تلويزيون يکى از متداولترين سرگرمى‌هاى نوجوانان مى‌باشند. در دسترس بودن آنها باعث مى‌شود که نوجوانان بتوانند در زمان‌هاى مختلف و در موقعيت‌هاى مختلف از آن استفاده نمايند. چه در موقع تنهائى و بيکارى و چه زمانى که با دوستان خود هستند. به‌طورکلى مى‌توان گفت که فيلم‌هاى حادثه‌جوئي، قهرمانى و جنگى بيشتر مورد توجه پسران و فيلم‌هاى خانوادگى و احساسى بيشتر مورد توجه دختران است از آنجا که موضوعات فيلم‌ها و نقش و رفتار بازيگران فيلم‌ها نوجوانان را تحت تأثير قرار مى‌دهد و نوجوانان با شخصيت‌هاى موردنظر خود که از طريق فيلم مى‌بينند همانندسازى نموده، حرکات و رفتار و حتى لباس پوشيدن آنها را مورد تقليد قرار مى‌دهند، بهتر است انتخاب فيلم‌ها با مشورت و هم‌فکرى والدين و بزرگسالان با تجربه و دلسوز انجام پذيرد گفتنى است که سينما و تلويزيون را نبايد صرفاً نوعى سرگرمى و تفريح براى نوجوانان تلقى نمود بلکه کاملاً به کلاس درس تعليم و تربيت شباهت دارد. بعضى از فيلم‌هاى سازنده به دليل اينکه درک مطلب را به عهده بيننده مى‌گذارد قدرت تفکر و دقت و داورى تماشاگر را مى‌تواند بالا ببرد و به حل دشوارى‌ها و مشکلاتى رواني-اجتماعى افراد کمک نمايد

امروزه متخصصان، بر اين عقيده هستند که سينما و تلويزيون اگر وقت زيادى را از نوجوانان نگيرند و باعث عقب‌افتادگى تحصيلى در آنها نشوند مى‌توانند مفيد واقع گردند. مگر اينکه فيلم‌هاى مبتذل و غير مجاز که آن هم خوشبختانه در سينماهاى عمومى ايران نشان داده نمى‌شوند. اين مهم به‌عهده خانواده‌‌ها است که در منزل فيلم‌هاى مبتذل را که باعث انحطاط فکرى و شخصيتى نوجوانان مى‌شود به معرض نمايش نگذارند و اين اعتقاد را داشته باشند که نوجوانان گاهى با قهرمانان داستان‌ها و فيلم‌ها همانندسازى مى‌نمايند و علاقه‌مند هستند که صحنه‌هاى فيلم را خود آنها تجربه نموده، تکرار نمايند.

مجلات و نشريات نيز تأثير به‌سزائى در تفکر و نگرش افراد دارند و چنانچه از محتواى مفيد و مورد علاقه نوجوانان برخوردار باشند مى‌توانند اوقات فراغت آنها را به‌نحو مناسبى پر نموده، بر وضعيت سلامت روانى آنها تأثير بگذارند

۳-ورزش و تفریحات سالم
یكی از روش هایی كه می‌تواند اوقات فراغت افراد جامعه را زیر پوشش قرار داده و بسیاری از ضعف ها و كمبودهای جسمانی و روانی را رفع و درمان كند، ورزش و تفریحات سالم است .کودکان برای رشد خود به تحرک و بازی نیاز دارند. تحرک رمز سلامت کودکان است. بازی‌های پرتحرک سبب تخلیه هیجانی و در نتیجه آرامش کودکان می‌شود.
تربیت بدنی و ورزش گذشته از جبران ضعف ها و حفظ تندرستی افراد، آنان را برای زندگی، تلاش و اهداف مشترك آماده می‌سازد. این امر در ایجاد هماهنگی حركت مشاركت نموده و به پیشگیری و تنظیم اضطراب و افسردگی كمك می‌كند.‏
* پرداختن به فعالیت بدنی هدایت شده می‌تواند باعث پرورش سایر رفتارهای بهداشتی مثل پرهیز از سیگار، مواد مخدر و رفتارهای خشونت‌بار گردد و نیز كودكانی كه فعالیت بدنی بیشتری دارند نتایج تحصیلی بالاتری نیز كسب كرده‌اند..



:: بازدید از این مطلب : 2545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آیا شما ویژگی های لازم را برای پیوستن به جمع مدیران موفق را دارید؟

مهم است که گرما و قدرت خود را تجسم کنید به خاطر اینکه واقعاً درگیر و شیفته مردم اطراف خود هستید.

این به آن‌ها کمک می‌کند احساس کنند مرتبط با کار هستند، حمایت می‌شوند و برای کار با شما، وقتی شما مدیر هستید، هیجان‌زده‌اند.

اعتمادبه‌نفس و ارتباطات دو چیز حیاتی برای مدیران موفق هستند. در موقع ارتباطات، مهم این است که خوب گوش دهید تا ارتباط مؤثر برقرار کنید.

ویژگی های مدیران موفق

مدیران موفق

ویژگی مدیران موفق

 

اگر بدانیم چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم، می‌توانیم روزهای شاد بیشتری را در زندگی تجربه کنیم.

برای شاد بودن باید نکاتی کوچک اما کاربردی را رعایت کنیم.

چگونه شاد باشیم؟

شاد باشیم

چیزی که شما باید برای پول درآوردن و رسیدن به آزادی مالی باید بدانید، اسم دیگر آن برنامه‌ریزی برای خارج شدن از بدهی اشت.

اگرچه منابع مالی نباید در اولویت اول ما در زندگی باشند، من می‌گویم پول نقش مهمی را بازی می‌کند و ما نیاز داریم آنچه در آن هست را ببینیم: یک ابزار.

یک از دوستانم گفت: “پول همه‌چیز نیست، اما مانند اکسیژن اهمیت دارد!”

پول یک ابزار است، که بستگی دارد چگونه از آن استفاده کنیم، می‌تواند علاقه ما را به زندگی ما بیاورد یا ناامیدی را به ارمغان بیاورد.

۵ اصل مالی که برای پول درآوردن نیاز دارید بدانید

اصل مالی که برای پول درآوردن

اصل مالی

پول درآوردن

آیا شما آن‌گونه که می‌خواهید رضایت از زندگی خود دارید؟

راضی باشید و احساس کنید آنچه تمام تلاشتان را کرده‌اید. شادی برای زندگی‌مان دلیل خیلی خوبی برای هر کاری است.

بنابراین از خود بپرسید؛ آیا من رضایت از زندگی فعلی‌ام دارم؟

اگر جواب نه است، وقت ارزیابی دوباره و تغییر است. برای داشتن رضایت از زندگی، گاهی اوقات این نکات را برای خود یادآوری کنید:

۷ راه برای داشتن رضایت از زندگی

داشتن رضایت از زندگی

رضایت از زندگی



:: بازدید از این مطلب : 2137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در ادامه ۱۰ راز بزرگ پولدار شدن ازنظر وارن بافت آمده است:

  • سودهای خود را سرمایه‌گذاری مجدد کنید

شما وقتی اولین بار درآمد به دست می‌آورید، ممکن است وسوسه شوید که آن را خرج کنید. این کار را نکنید، در عوض، آن را دوباره سرمایه‌گذاری کنید.

وارن بافت یاد گرفت این کار را در اوایل می‌شود انجام داد. در مدرسه راهنمایی، او و دوستش یک ماشین پین بال برای اجناس مغازه خریدند.

 

۱۰ راز بزرگ پولدار شدن

راز بزرگ پولدار شدن

پولدار شدن

 

 

اگر در کسب‌وکار خود صداقت را مدنظر داشته باشید می‌توانید به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنید.

حدود چند سال پیش، یکی از مشتریانم در رابطه با نرم‌افزار مبلغی را پیشاپیش برای تغییرات کاربرد نرم‌افزار پرداخت کرد. مشکلی پیش نیامد تا اینکه مشتری نظر خود را تغییر داد.

منظور این نیست که مشتری تصمیم به تغییر موضوع اصلی گرفته باشد. بلکه مشتری تصمیم گرفت تا پروژه را با شرکت دیگری با کمی ریسک اجرا کند.

 

صداقت باعث موفقیت می‌شود

سه جنبه اصلی ذهن قدرتمند وجود دارند: احساس، اعتماد و رفتار. آن‌ها به شما کمک می‌کنند آدم منعطف‌تر باشید.

  1. احساسات

برای داشتن ذهن قدرتمند، باید واقعاً از احساسات خود آگاه باشید. وقتی می‌دانید چه احساسی دارید، می‌دانید ممکن است این احساسات چه تأثیری بر تصمیم‌گیری شما بگذارند.

وقتی برای یک معامله بزرگ مذاکره می‌کنید یا ارائه‌ای برای یک جلسه دارید، ذهن قدرتمند به شما کمک می‌کند بدانید احساس شما چیست.

سه ترکیب اصلی ذهن قدرتمند

چرا ما آن‌طور که می‌خواهیم مانند افراد موفق زندگی نمی‌کنیم؟ برای این است که پر از بهانه هستیم به‌جای اینکه به سمت اهدافمان فعالیت کنیم.

افراد موفق برای تسلیم شدن بهانه نمی‌آورند، فقط دلیلی برای موفقیت می‌آورند.

آن‌ها نا‏امیدانه نمی‌نشینند و سرنوشت بد و فقیر خود را نفرین نمی‌کنند.

افراد موفق از چه کارهایی دوری می‌کنند؟

کلمات شما ذهن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، با گفتن روزانه جملات مثبت برای شاد شدن مطمئناً شما شادتر خواهید بود.

آیا فکر می‌کند شخص خوشحالی هستید؟ مطمئناً آدم‌های خوشحال منتظر نمی‌مانند تا خوشحالی آن‌ها را پیدا کند.

در عوض مثبت اندیشی و خوشحال شدن را خودشان به وجود می‌آورند. آن‌ها می‌دانند جملات مثبت بهترین ابزار برای شاد کردن دیگران و نیز شاد شدن خودشان هستند.

جملات مثبت برای شاد شدن

جملات مثبت



:: بازدید از این مطلب : 2101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اگر شما بخواهید ازآن دسته از  مدیران باشید که افراد برتر را جذب کند، کلید آن دست شماست.

مدیر برتر قادر به جذب افراد توسط هدایا و فرصت‌هایی است که به‌عنوان یک مدیر، مالک یا والد فرزند پیشنهاد می‌دهد.

خصوصیات مدیران برتر جهان از نگاه جیم ران

 

خصوصیات مدیران برتر جهان

خصوصیات مدیران برتر

اکثر اشتباهات ما به آن اندازه‌ای که به نظر می‌رسند بد نیستند. یک نفس عمیق بکشید و روبه‌جلو حرکت کنید.

مثلاً اگر ۲۰ قدمی که قبلاً به جلو برداشته‌ایم، به عقب برگردیم؛ فکر می‌کنیم اشتباه کرده‌ایم. می‌توانیم به خود ایراد بگیریم که چرا آن اشتباه را مرتکب شدیم، ذهن ما آن فریب را خورد و فکر کنیم دیگر امکان تغییر وجود ندارد که نمی‏توانیم به گذشته برگردیم.

چگونه اشتباهاتمان را جبران کنیم؟

اشتباهاتمان را جبران کنیم

پدر و مادرها دوست دارند در تربیت فرزندان پولدار داشته باشند، تا هم مثل خودشان سختی‌های بی‌پولی را لمس نکنند.

وضعیت مالی فرزندان برای همه آن‌هایی که فرزند دارند، یک دغدغه همیشگی است. باید روش صحیح پولدار شدن و کسب درآمد از راه‌های درست را به فرزندان آموزش داد تا در تأمین زندگی و معاش خود دچار مشکل نشوند.

۳ روش برای تربیت فرزندان پولدار

تربیت فرزندان پولدار

فرزندان پولدار

ما با عزم و تمرین می‌توانیم نقاط ضعف‌ خود را به قوت تبدیل کنیم.

همان‌طور که مفهوم ۱۰۰۰۰ ساعت می‌گوید، وقتی شما ۱۰۰۰۰ ساعت روی کار کردن بر نقاط ضعف خود یا هر مهارتی وقت بگذارید آن را به توانایی و استعدادتان تبدیل می‌کنید.

۶ راه برای اینکه نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل کنید

نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 2237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

کارآفرینی مسیر ساده‌ای نیست برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق باید یک سری مراحل را طی نمود.

آیا ناراحت هستید و فکر می‌کنید زندگی کارآفرین برای شما مناسب نیست؟ آیا احساس می‌کنید وقتی کارآفرینی را شروع کردید اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید؟ یا از رسیدن به رؤیاهای خود به‌عنوان یک کارآفرین موفق احساس عصبی و نگرانی می‌کنید؟

وقتی شما به‌عنوان یک کارآفرین با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید، تشخیص دهید در چه مرحله از سفرکارآفرینی خود هستید که به شما کمک خواهد کرد به مقصد نهایی که قصد آن را دارید، برسید.

۱۲ قدم سفر یک کارآفرین موفق

کارآفرین موفق

همه ما تجربیات اساسی برای مبارزه با مشکلات در زندگی روزانه خود داشته‌ایم. به این معنی است که حسی از چیزی که می‌خواهیم داریم و انتظاراتی برای خود ایجاد کردیم از چیزی که باید باشند و چیزی که نباید باشند. 

برای مبارزه با مشکلات در راهی که می‌خواهیم پیشرفت کنیم، چه درخواست شغل باشد و یا هر سناریوی دیگری که آرزوی آن را داشته باشیم، احساس خوشحالی، رضایت و توانایی می‌کنیم.

۳ راهکار جالب برای مبارزه با مشکلات

راهکار جالب مبارزه با مشکلات

مبارزه با مشکلات

یکی از هدف‌های اصلی برای خیلی از مردم رسیدن به موفقیت مالی است، طوری که آن‌ها بتوانند بدون نگرانی از اینکه چگونه چک بعدی را پاس کنند زندگی کنند.

خواهید فهمید، کسانی که دارای موفقیت مالی هستند، کسانی هستند که اکثر زندگی خود را برای رسیدن به‌جایی که الآن هستند سخت کارکرده‌اند.

اگر شما از پرداخت در زندگی خود خسته شده‌اید، نکات زیر شما را برای یافتن روش‌های قدرتمند برای رسیدن به موفقیت مالی در زندگی بدون هیچ نگرانی مالی راهنمایی می‌کند.

۴ روش قوی برای رسیدن به موفقیت مالی در زندگی

رسیدن به موفقیت مالی در زندگی

موفقیت مالی در زندگی

آیا تا حالا احساس کرده‌اید که به‌اندازه آنچه انجام می‌دهید خوب بوده، اما می‌توانستید بهتر انجام دهید؟ بهبود خود درباره ایجاد عادت‌های مثبت است. اگر به بهبود کیفیت و کمیت کار روزانه خود بنگرید، این عادت‌ها ممکن است همان‌هایی باشد که شما دنبال آن بوده‌اید و بهره‌وری کارکرد شما را بالا می‌برند :

این کار ممکن است وقت تلف کردن به نظر بیاید. چرا برای کارهایی که انجام باید دهید یک لیست تهیه می‏کنید تا بتوانید درست شروع به کارکنید؟ بهتر است تا آنجا که ممکن است روز را با آمادگی کامل و سازمان‌یافته شروع کنید.

عادت‌هایی که بهره‌وری کارکرد شما را بالا می‌برند

بهره‌وری کارکرد



:: بازدید از این مطلب : 2117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

ما همیشه در زندگی به دنبال حفظ سلامت جسمانی و تناسب‌اندام خود هستیم ولی کمتر به این فکر می‌کنیم که چگونه همیشه خوشحال باشیم.

فراموش می‌کنیم از آن چیزی محافظت کنیم که می‌تواند تفاوت در کیفیت زندگی ما وقتی مسن‌تر هستیم ایجاد کند: خوشحال بودن.

تحقیقات روانشناسی مثبت نشان داد خوشحالی و خوشبختی (ترکیبی از احساس رضایت کلی از زندگی و داشتن احساس مثبت در لحظه) می‌تواند باعث سلامت فیزیکی بیشتر و زندگی طولانی‌تر شود.

چگونه همیشه خوشحال باشیم

 

همیشه خوشحال باشیم

خوشحال باشیم

در این مقاله می‌خواهیم راه‌های خوش‌شانسی را به شما نشان دهیم  و یاد بگیریم چگونه خوش شانس باشیم؟

اینجا ما می‌گوییم چگونه شانس خود را زیاد کنید و خوش شانس باشیم.آیا شما از کسانی هستید که از عقب نشستن اذیت می‌شوند؟

آیا تابه‌حال فکر می‌کنید حق با شماست؟ آیا شده از مداوم بدشانسی یک‌دنده و لجوج و شوید؟ آیا گاهی اوقات حس می‌کنید جهان علیه شماست؟

چگونه خوش شانس باشیم

خوش شانس

در این مقاله ۷ قدم را به شما نشان خواهیم داد تا به کمک آن‌ها رسیدن به رؤیا ها برایتان بسیار آسان‌تر شود.

چشم‌انداز نگرشی هست که به ما برای انجام امور دنیوی الهام می‌دهد.

آیا امکان دارد موفقیت در طی مراحل شکست بخورد؟ همیشه آسان و ساده نیست، اما کسانی که چیزهای خوب به دست می‏آورند معمولاً از مراحل یکسانی می‌گذرند، که خیلی از آن‌ها در ادامه به‌عنوان بخشی از موفقیت لیست شده است.

۷ قدم برای رسیدن به رؤیا هایتان

رسیدن به رؤیا ها

رسیدن به رؤیا

بعضی افراد جامعه وجود دارند که قدرت نفوذ و تاثیرگذاری بیشتری بر دیگران دارند.

در هر کاری پیشروان خوب وجود دارد: افرادی که قبل اینکه اتفاق بیفتد آن را تشخیص می‌دهند، پیشرو هستند و می‌توانند به افراد هم سن خود آموزش دهند. این افراد پیشرو افراد قوی با فرصت‌هایی هستند که در کار و غیر آن قدرت نفوذ دارند.

اگرچه راه طولانی است که به آن سطح از قدرت رسید، ولی باید تلاش کنید تا به این افکار پیشرو به خاطر فایده‌هایی که در آن است، برسید. اینجا پنج قدم از مهم‌ترین روش های تاثیرگذاری بر دیگران را بیان می‌کنیم:

روش های تاثیرگذاری بر دیگران

تاثیرگذاری بر دیگران

تاثیرگذاری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هیچ‌چیز دیگر به‌اندازه غذاهای جدید درجاهای دیگر به من شادی نمی‏دهد؛ پیاده‌روی یک جای جدید و دشوار و نقشه برای پر کردن کامل یک هفته بسیار جالب است.

در آخر مسئله کلیدی برنامه‌ریزی است. تحقیقات نشان می‌دهند که بخش برنامه‌ریزی مربوط به تعطیلات ما لذت بسیاری دارد.

درواقع بر اساس تحقیقاتی پیش‌بینی تعطیلات خوشحالی را به مدت ۸ هفته بالا برد. اینجا برخی از راهنمایی‌های برنامه‌ریزی ارائه می‌شوند که شما می‌توانید با آن‌ها بیشترین تعادل را برقرار کنید و بیشترین استفاده را از تعطیلات در مدت قبل، بین آن و بعد آن ببرید.

چگونه تعطیلات لذت بخشی در سفر داشته باشیم

تعطیلات لذت بخش در سفر

تعطیلات لذت بخش

برای اکثر افراد سخت است که اولین بار درباره پول و افزایش حقوق در محل کار خود بحث کنند.

بنابراین، از انجام این کار با رئیس خود، استرس را از خود دور کنید که می تواند شما را مضطرب کند. کی و چگونه باید برای افزایش حقوق به عنوان یک کارمند بپرسید.

این موضوع به همان اندازه مهم است که مطمئن هستید معوقات خود را دریافت می کنید، در هر صورت عاقلانه نیست که سرپرست خود را برای این روند خشمگین کنید!

بعضی سازمان ها با افزایش حقوق و دستمزد موافق هستند و عملکرد کارمندان را در ۶ ماه متوالی به طور منظم یا فواصله ۱۲ ماهه بررسی می کنند و پاداش و مزدها هم علاوه بر حقوق را درارتباط با ارزیابی هایی که انجام دادند، بررسی می‏کنند.

نحوه تقاضای افزایش حقوق

تقاضای افزایش حقوق

افزایش حقوق

 

خیلی‌ها فکر می‌کنند برای پول‌دار شدن باید از قبل سرمایه زیادی داشت. اما حقیقت چیز دیگری است. شما باید با بهترین راه سرمایه گذاری با پول کم آشنا باشید.

مردم عادت عجیب ایجاد قطعنامه‌های سال جدید را دارند. نگاهی به گذشته می‌کنند که چه چیزی در آینده نزدیک نیاز است تا بهبود پیدا کند.

اغلب تمایل دارند به خودشان برای اصلاح تعهد بدهند. آیا با من موافق هستید اگر بگویم می‌توانید این کارها را کلاً یک‌بار در سال انجام دهید؟

شما می‌توانید این کارهای روزانه‌ای را انجام دهید تا چک کنید آیا پولتان هدررفته یا خیر؟

بهترین راه سرمایه گذاری با پول کم

راه سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری با پول کم

خواندن در مورد میلیونرها برای شما بسیار الهام‌بخش است، اینکه بدانید آن‌ها چگونه در زندگی آن‌قدر موفق شده‌اند و راز میلیونرها چیست.

بر اساس “کتاب عادت‌های موفقیت باستارد” تعدادی از عادت‌ها و عقاید پنهان وجود دارد که هر میلیونر را در دنیا به سمت جلو سوق می‌دهد.

این عادت‌ها می‌توانند باعث شوند ثروت و موقعیت آن‌ها از میلیونری به میلیاردری تغییر کند.

۱۰ راز میلیونرها که شما نمی‌دانید

راز میلیونرها

میلیونرها

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

همه ما تجربه‌های استرس را داشته‌ایم. استرس از بخش‌های مختلف زندگی‌مان می‌آید.

طرح جامع کاهش استرس شامل پیدا کردن راه‌هایی برای آرامش پیدا کردن است تا بتوانید استرس خود را مدیریت کنید و افکار منفی را از خود دورنمایید. راه دیگر برای رهایی از استرس داشتن عادت سالم زندگی است.

عادت‌های سالم زندگی برای کاهش استرس

کاهش استرس

هیچ‌کس نمی‌گوید شروع یک شغل آسان است. تغییر و تحول از یک شغل کوچک مانند پیاده‌روی در پارک است. واقعیت این است که تداوم رشد و دستیابی به‌طور پایدار در شرکت‌های کوچک سخت است اما با روش درست و بلندپروازی دلیلی وجود ندارد که به اهداف نتوان رسید.

اینجا ۵ راه مالی وجود دارد که شما می‌توانید شانس بهتری از موفقیت را برای خود ایجاد کنید:

۵ اصل مالی مهم برای شروع به کار شرکت‌ها

شروع به کار شرکت‌ها

کار شرکت‌ها

تا حالا برای خود هدفی داشته‌اید و هیجان‌زده شده باشید تا آن را انجام دهید؟ در ابتدا ما باید بدانیم که چگونه هدف‌گذاری کنیم؟

شما به سمت جلو حرکت می‌کنید و زندگی تلاش می‌کند مشکلات و موانع را بر سر راه شما قرار دهد. قبل اینکه به هدف خود برسید، شما را به گوشه‌ای می‌کشاند . آیا دلسرد می‌شوید؟ آیا احساس می‌کنید، منصرف شده‌اید؟

چگونه هدف‌گذاری کنیم؟

هدف‌گذاری

انسان موفق بودن در زندگی بیشتر در مورد کارهایی که انجام نمی‌دهید در مقابل کارهایی که انجام می‌دهید، است. اما بیشتر مردم آن را نمی‌دانند. پس، وقتی همه مشغول تهیه لیست از کارهایی که باید انجام دهند، هستند، من شما را دعوت می‌کنم تا بنشینیم و فکر کنیم چه‌کارهایی در زندگی‌مان وجود دارند که نیازی نیست تا آن را انجام دهیم؟

۴ کاری که انسان‌های موفق انجام نمی‌دهند

انسان‌های موفق



:: بازدید از این مطلب : 2239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

ما فقط یک زندگی برای زندگی کردن می‌خواهیم. و آیا شما آن‌گونه که می‌خواهید زندگی می‌کنید؟

راضی باشید و احساس کنید تمام تلاشتان را کرده‌اید. شادی برای زندگی‌مان دلیل خیلی خوبی برای هر کاری است.

بنابراین از خود بپرسید؛ آیا من به‌اندازه کافی رضایت از زندگی دارم؟ اگر جواب نه است، وقت ارزیابی دوباره و تغییر است. برای داشتن یک زندگی خوب، گاهی اوقات این‌ها را برای خود ایجاد کنید.

راههای افزایش رضایت از زندگی

افزایش رضایت از زندگی

رضایت از زندگی

اگر چیزی باشد که در موفقیت شغلی تفاوت ایجاد کند باید پول متفاوت نیز به دست آورد.

وقتی شما تصمیم می‌گیرید یک شغل متفاوت را شروع کنید، باید قصد سرمایه‌گذاری بالایی را نیز داشته باشید.

شما بر پول خود برای شروع کار خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. افرادی وجود دارند که موفقیت شغلی خود را فقط با یک‌مشت دلار شروع کردند و حالا توانستند صاحب شرکت‌های چند میلیون داری شوند. جالب‌توجه است، بسیاری از این افراد کسب‌وکار خود را با تنها پولی که داشتند شروع کردند.

۵ پیشنهاد برای افزایش موفقیت شغلی

افزایش موفقیت شغلی

موفقیت شغلی

کارشناس مالی نیکول لاپین توصیه‌های شخصی در مورد مالی ارائه می‌دهد و قدم‌هایی برای زندگی پیشنهاد می‌کند که شما می‌خواهید.

۶ اصل مهم برای به دست آوردن موفقیت مالی

به دست آوردن موفقیت مالی

موفقیت مالی

موفقیت مبارزه با مشکلاتی است که می‌توانند خیلی چالش‌برانگیز باشند. اما چیزی که حتی از آن چالش انگیزتر است، این است که مردم چگونه آن را به دست آورند.

غلبه بر احساس حقارت نتوانستن، یکی از همین مسائل است که از تبعیض تا تعصبات و مسائل کلیشه‌ای فرق می‌کند.

چگونه بر ناتوانایی‌های خود غلبه کنیم

غلبه بر ناتوانایی‌

 

همانطورکه بسیاری از انجمن‌های انگیزشی تصدیق می‌کنند، افکار شاد و مثبت باعث شاد شدن زندگی شما می‌شود.

افکار مثبت، احساسات و عواطف، شما را به سمت زندگی پر از شادی و رضایت راهنمایی می‌کند و انرژی مثبت را به زندگی شما به ارمغان می‌آورد و شما را تغییر می‌دهد تا با زندگی رودررو شوید و تمام آنچه برای خودتان می‌خواهید را به دست آورید.

۷ راه مؤثر برای ایجاد تغییر در زندگی‌تان

ایجاد تغییر در زندگی‌

تغییر در زندگی‌



:: بازدید از این مطلب : 2296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

همه انسان‌ها چه مردان و چه زنان جذاب بودن را دوست دارند، اما اکثریت آن‌ها روش کار را بلد نیستند.

فقط جذاب بودن کافی نیست. باید به‌طور فوق‌العاده در کار خود کامل باشید. ‏اما هنگامی‌که شما می‌توانید بگویید در اصول بسیار خوب هستید، فاکتور جذابیت شماست که شما را از بقیه جدا می‌کند.

در طول این سال‌ها، چند تا از اصول جذاب بودن را فهمیدم که شما را به فعالیت تشویق می‌کند:

  • لبخند

لبخند بزنید. موقع راه رفتن، نگاه کنید و حتی چند لحظه لبخند کوتاهی بزنید. مردم در سالن و یا موقع ناهار به شما خوش‌آمد می‌گویند.

این تأثیری است که شما بر اطرافیانتان می‌گذارید. ارتباطات خوب فقط با لبخند شما آغاز می‌شود.

نکاتی فوق‌العاده برای بیشتر جذاب بودن

بیشتر جذاب بودن

جذاب بودن

مروزه کلمه‌ای که در بین خیلی از کارآفرینان شنیده می‌شود “سخت‌کوشی” است.

ما این عبارات را این‌طور معنا می‌کنیم؛ سخت کار کردن در زمان طولانی در هر چیزی یا کار طولانی بدون اینکه انتظار چیزی را داشته باشیم.

به‌هرحال خیلی از مردم نمی‌دانند دو تفاوت بین”سخت‌کوشی“و نوع دیگر آن وجود دارد، داشتن یک زندگی پرتلاش و زحمت خیلی بهتر از کامل کردن اهداف است.

مؤسسه انگیزشی توماس، به دو نوع متفاوت در افراد “سخت‌کوش”در “تشکرهای هفتگی در دوشنبه”اشاره‌کرده که توضیحات آن‌ها در پائین آمده است.

سخت‌کوشی چیست؟ سخت‌کوش کیست؟

سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوش کیست؟

سخت‌کوشی

سخت‌کوش

وقتی می‌فهمید که هستید، هدف خود را بزرگ‌تر از ترس تبدیل می‌کنید.

وقتی می‌دانید که هستید، می‌دانید چه‌کارهایی باید انجام دهید، به‌جای اجازه از دیگران، خود از قبل می‌دانید چه‌کارهایی باید انجام دهید.

وقتی خود را بهتر بشناسید اعتمادبه‌نفس شما نیز بیشتر می‌شود، هدف خود را بهتر می‌فهمید و تأثیر بزرگ‌تری خواهی داشت.

۶ قدم برای کشف خود واقعی درونتان

کشف خود واقعی درونتان

کشف خود واقعی درون

کشف خود

 

آیا می‌دانید ۵ کاری که کارآفرینان موفق باید در آخر هفته انجام دهند؛ چیست؟

شما آخر هفته‌ها چگونه می‌گذرانید؟ چگونه مطمئن می‌شوید که وقت شما تلف نمی‌شود.

اگر مانند خیلی از مردم ‌دوست دارید، بخواهید آخر هفته‌ها را خواب باشید، داخل رختخواب باشید یا با تلویزیون دیدن وقت بگذرانید، تا اینکه لباس خود را بپوشید و برای شام به بیرون بروید. درست است؟

بله اکثر مردم به این صورت هستند اما کارآفرین‌ها این‌گونه نیستند.

کارآفرینان موفق آخر هفته‌ها چه می‌کنند؟

کارآفرینان موفق

کارآفرین موفق

کارآفرینان

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 

برای بعضی از کسانی است که برای خودشان کار می‌کنند، ساختمان می‌سازند، مسافرت می‌کنند، به کشور دیگر مسافرت می‌کنند، در یک مهارت خاصی تخصص پیدا می‌کنند.

خوب است تعریفی از معنای حقیقی موفقیت داشته باشیم یعنی طرح کلی از رؤیاها و اهداف خود داشته باشیم. این چیزی است که به ما برای تلاش، پیشرفت و رشد انگیزه می‌دهد.

اما چیزهای قطعی وجود دارند که مردم برای موفقیت خود نسبت می‌دهند، که ممکن است شما را به‌اندازه کافی راضی نکند. آن‌ها کاملاً راضی نیستند و اگر انجام هم دهند، موقتی است.

معنای حقیقی موفقیت را بشناسید

معنای حقیقی موفقیت

معنای موفقیت

 

بنا بر گفته محققان اگر نگرانی ذهن شما کمتر باشد، شما بیشتر خوشحال خواهید شد.

بر اساس یک مطالعه ، اکثر افکارمان ربطی با کاری که انجام می‌دهیم، ندارد. این سؤالات به وجود می‌آیند: چگونه فعالیت مغز شادی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ آیا ما را خوشحال‌تر خواهد کرد یا خیر؟

اکثر تحقیقات برگ خریدهایی مانند درآمد، جنسیت، ازدواج، آموزش را مطرح می‌کنند، اما روانشناس مت کیلینگورس اشاره کرد آن‌ها خوب هستند ولی خیلی قوی به نظر نمی‌رسند.

بر طبق این روانشناس، موارد خیلی زودگذر در زندگی ما هستند همان‌طور که با ما هستند، ما انجام می‌دهیم و فکر می‌کنیم، تأثیر بزرگی در شادی‌های ما دارند.

تأثیر نگرانی بر روحیه و عملکرد افراد

تأثیر نگرانی بر روحیه و عملکرد

تأثیر نگرانی بر روحیه

تأثیر نگرانی بر عملکرد

تأثیر نگرانی

همه انسان‌ها چه مردان و چه زنان جذاب بودن را دوست دارند، اما اکثریت آن‌ها روش کار را بلد نیستند.

فقط جذاب بودن کافی نیست. باید به‌طور فوق‌العاده در کار خود کامل باشید. ‏اما هنگامی‌که شما می‌توانید بگویید در اصول بسیار خوب هستید، فاکتور جذابیت شماست که شما را از بقیه جدا می‌کند.

در طول این سال‌ها، چند تا از اصول جذاب بودن را فهمیدم که شما را به فعالیت تشویق می‌کند:



نکاتی فوق‌العاده برای بیشتر جذاب بودن

بیشتر جذاب بودن

جذاب بودن

جذابیت



:: بازدید از این مطلب : 2379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

خیلی از مردم پول خود را ماه‌ها نگه می‌دارند و بعضی پول‌هایشان را به‌راحتی چک می‌کشند یا برای سرگرمی مصرف می‌کنند.

تأسف‌بار است که حتی اگر ماهانه پولی را کنار می‌گذارید، پس‌انداز خود را نتوانید بیشتر کنید. اگر تعادل را در هرماه رعایت نکنید، واقعاً پس‌اندازی ندارید.

باید ببینید چرا نمی‌توانید پس‌انداز خود را بیشتر کنید و چه‌کار می‌توانید انجام دهید تا پول خود را در حساب خود پس‌انداز کنید.

در ادامه پنج روش بیان می شوند که می‌توانید از پس‌انداز خود محافظت کنید به‌طوری‌که می‌توانید شروع به تغییر موقعیت مالی خود کنید:

چگونه پول بیشتری پس‌انداز کنیم؟

پس‌انداز

پس‌انداز پول



:: بازدید از این مطلب : 2233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

انتقادپذیر بودن یکی از لازمه‌های پیشرفت فردی و اجتماعی است که ممکن است نادیده گرفته شود.

وقتی از رئیس خود نقد می‌شوید، شاید همیشه به اشتباهاتتان اقرار نکنید.

ممکن است به‌درستی آن اصرار کنید یا از انتقاد بگذرید. به‌هرحال یادداشتی از انتقادات بردارید که ممکن است شما را به موفقیت برسانند.

وقتی سخت است غرور خود را کنار بگذارید، چگونه انتظار دارید بهتر شوید. پس، چگونه بدون پذیرفتن اینکه نیاز  به تغییر دارید، انتظار دارید تغییر کنید؟

اینجا ۵ دلیل آورده شده که انتقادپذیر باشید تا پیشرفت کنید:

انتقادپذیر باشید تا پیشرفت کنید

انتقادپذیر باشید

انتقادپذیر

انتقاد



:: بازدید از این مطلب : 2204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اگر کارآفرین هستید و یا می‌خواهید گام در معرکه کارآفرینی بگذارید، این مقاله کمک زیادی به شما می‌کند.

وقت خودتان را با نگرانی در ایجاد تعادل بین کار و زندگی یا دنبال بهترین بودن خودتان تلف نکنید. رمز و رازهای تقلبی یا مهره‌هایی از هیچ ساخته می‌شوند، کسب‌وکاری را راه نمی‌اندازند چه برسد به اینکه سرمایه بانکی را ایجاد کنند.

در غیر این صورت بیست سال بعد که از خواب بیدار می‌شوید آدمی فقیر، عصبی هستید و خود را برای بحران میان‌سالی آماده می‌کنید.

در ادامه چهار رمز کاری مفید را می‌بینید که می‌توانید از آری گلد بیاموزید:

۴درس کارآفرینی توسط آری گلد

درس کارآفرینی توسط آری گلد

درس کارآفرینی

آری گلد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

حرکت به‌سوی اهداف علاوه بر پشتکار نیازمند دانش نیز هست. تکنیک‌های باارزش برای دستیابی به اهداف سرعت رسیدن شما به هدف را چند برابر می‌کند.

حرکت در مسیر اهداف همیشه ساده نیست. گاهی اوقات ممکن است از کوه صعود کنید، بر موانع و سختی‌هایی غلبه کنید که بارها احساس تسلیم شدن کرده‌اید.

تکنیک‌های با ارزش برای دستیابی به اهداف

 

دستیابی به اهداف

تکنیک‌های دستیابی به اهداف

اهداف



:: بازدید از این مطلب : 1510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

موفقیت بدون شجاعت همراه با عمل شجاعانه امکان‌پذیر نیست.

آیا می‌دانید پر ریسک ترین کاری که در طول روز انجام می‌دهید چیست؟ یا چیزی که بیشترین شجاعت را بخواهد؟

احتمالاً شجاعانه‌ترین کاری که روزانه انجام می‌دهید سوارشدن در ماشین و راندن آن در خیابان است. ما فکر نمی‌کنیم رانندگی ریسک بزرگی است برای اینکه آن را روزانه بدون خطر انجام می‌دهیم.

اما همه از خطر ذاتی آن آگاه‌اند. هستند کسانی که زندگی خود را در تصادف خود را ازدست‌داده باشند. غم‌انگیز است اما همیشه اتفاق می‌افتد.

شجاعت برای موفقیت ضروری است

 

شجاعت برای موفقیت

شجاعت



:: بازدید از این مطلب : 1503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

افکار منفی در طبیعت فراگیر هستند و اغلب باعث ایجاد زندگی منفی می‌شوند. فکرهایی که ما می‌کنیم دو برابر رشد می‌کنند و افکار ما بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند.

ما قطعاً نمی‌توانیم یک زندگی مثبت را با چهارچوبی از افکار منفی در ذهن خود داشته باشیم. در برخی موارد، برای چنین افرادی که دارای افکار منفی هستند، ممکن است آرزوی خوبی برای ما نداشته باشند.

افکار منفی که شادی شما را نابود می‌کنند

 

افکار منفی



:: بازدید از این مطلب : 1579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای اینکه روز خوبی داشته باشید، همیشه منتظر اتفاقات نمانید. خودتان تلاش کنید و روز خوب را بسازید.

همه ما روزهای بد داشته‌ایم که به نظر می‌رسید هیچ‌چیز درست نیست. اما خیلی کم با چارلز می‌توان رقابت کرد، کسی که یک‌عمر خبرهای بد روزانه را تجربه کرد.

چارلز یک زندگی پراسترس داشت. او از صبح تا شب مدام بدون وقت اضافه‌ای با نارضایتی کار می‌کرد. یک روز وقتی صبح از خواب بیدار شد بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار را که ارثیه خود را گم‌کرده بود. در یک اتفاقی که ربطی با آن نداشت، شغل خود را نیز در همان روز از دست داد و از طلاق همسرش هم خبردار شد.

۵ راه برای اینکه روز خوبی داشته باشید

 

روز خوبی داشته باشید

روز خوب



:: بازدید از این مطلب : 1300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

امروزه مهندسی یکی از رو به رشدترین و هیجان‌انگیزترین مسیرها و راه‌های شغلی است.

برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه، نیز می‌تواند یک کار پرمنفعت، با درآمد بالا و دارای ثبات شغلی باشد. به‌هرحال، باید خیلی مشتاق باشید تا مهارت‌هایی که نیاز دارید و دانش مربوطه را برای شغل خود بدانید.

اگرچه، بعضی از شغل‌ها راه‌های متفاوتی برای پیشرفت دارند، مهندسی گرایش به تلاش بیشتر و سخت‌تر در مسیر پیشرفت دارد. درحالی‌که مهارت‌های لازم برای موفقیت یک مهندس زیاد است.

مهارت‌های اساسی برای یک مهندس عبارت‌اند از:

 

۷ مهارت اساسی برای یک مهندس

مهارت اساسی برای یک مهندس

مهارت مهندس

مهارت های مهندسی

مهندس



:: بازدید از این مطلب : 1224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای پیشرفت در زندگی باید راه های رسیدن به موفقیت را شناخت و در جهت تحقق آن‌ها گام برداشت.

هرکدام از ما در قبال زندگی خود، آینده و یا بین آن دو مسئولیت داریم. نباید عقب بنشینیم و منتظر باشیم تا موفقیت ما را پیدا کند.

نیاز به ابتکار عمل برای ادامه و خلاقیت داریم تا موفقیت را از آن خود کنیم، چه در زندگی روزانه یا در کار خود.

وقتی نمی‌توانید اتفاق‌های اطرافتان را کنترل کنید، برای اینکه زندگی خود را توسعه دهید به مسئولیت شما وابسته است. پیشرفت با ابتکار برای انجام دادن کارها و اقدام عمل شروع می‌شود.

در ادامه دوازده روش از راه های رسیدن به موفقیت بیان می‌شود که می‌توانید انجام دهید تا موفقیت را در هر جنبه از زندگی خود پیدا کنید:

راه های رسیدن به موفقیت چیست؟

راه های رسیدن به موفقیت

رسیدن به موفقیت



:: بازدید از این مطلب : 1161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

روند شروع یک کسب و کار شامل گام‌های کلیدی از انتخاب اسم آن تا انتخاب ساختار آن است.

وقتی درهای شما باز باشند، ۹۰ روز اول پایه و اساس موفقیت است. یاد بگیرید چگونه در مدت ۹۰ روز شغل جدید را شروع کنید.

مشتری اول شما

شما یک کاسب نیستید تا وقتی مشتری نداشته باشید. اگر در اول کار مشتری نداشته باشید آن را در اولویت قرار دهید.

گرم و صمیمی تماس برقرار کنید. افرادی می‌دانند که شما می‌خواهید موفق شوید و فرصت لازم را به شما خواهند داد.

 

ایده ‌های راه ‌اندازی کسب و کار

 

راه ‌اندازی کسب و کار

کسب و کار



:: بازدید از این مطلب : 1123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

شاید تابه‌حال مطالبی درباره هوش هیجانی شنیده باشید. آیا رابطه هوش هیجانی و موفقیت را می‌شناسید؟

اگر فکر کرده‌اید فاکتورهای کلیدی برای موفقیت شما در دانشگاه یا چیزی که پدر و مادر شما را متعجب کرد از کجاست، دوباره فکر کنید.

معلوم است، چیزی که موفقیت شما را پیش‌بینی می‌کند، بیش ازIQ  و یا حتی ثبات  (توانایی شما برای ادامه علی‌رغم شکست) هوش هیجانی شما و یا EQ است.

رابطه هوش هیجانی و موفقیت

هوش هیجانی و موفقیت

هوش هیجانی



:: بازدید از این مطلب : 1337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هر کارآفرینی تجربه‌های اشتباهی داشته است. رسیدن به قله، به معنی گذشتن از موانع است که در گذشته وجود داشته‌اند.

اما وقتی اکثر مردم از شکست فرار می‌کند، به خاطر این است که فکر می‌کنند شکست به معنی پایان است. بنابراین، حقیقت این است: شکست فقط یک پله سنگی برای رسیدن به موفقیت است.

اگر کارآفرینان واقعاً بخواهند به قله برسند، آن‌ها شکست را در راه خوددارند. بهترین زمان‌هایی که حق خود را بگیرید الآن است.

۵ رمز موفقیت در کارآفرینی

رمز موفقیت در کارآفرینی

موفقیت در کارآفرینی



:: بازدید از این مطلب : 1331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

ایجاد تعادل در زندگی شخصی بهترین و سریع‌ترین روش دستیابی به موفقیت است.

خیلی از ما برای درست راه رفتن احتیاج به فکر کردن نداریم. وقتی کودک بودیم قدم برمی‌داشتیم و هنوز هم راه می‌رویم. در سراسر روز، از اتاق تا آشپزخانه راه می‌رویم و فکر نمی‌کنیم چگونه تعادل خود را حفظ کنیم و زمین نخوریم.

اما وقتی روی سطح کاملاً صاف راه نرویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا سعی کرده‌اید در طول نهر راه بروید؟ یا روی طناب ژیمناستیک؟ احتمال دارد ناگهان سر بخورید.

وقتی اتفاق می‌افتد که ذهن ما بر تعادل تمرکز کند. ما به هر قدمی که برمی‌داریم فکر کنیم و مدام به ماندن تمرکز کنیم. تعادل کار و زندگی تا راه رفتن بر روی پیاده‌رو بیشتر مانند راه رفتن روی آن می‌ماند.

 

۴ قدم برای ایجاد تعادل در زندگی

 

ایجاد تعادل در زندگی

تعادل در زندگی

ایجاد تعادل



:: بازدید از این مطلب : 1178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

شما احتمالاً هریک از این کارهایی که می‌تواند شما را خوش شانس تر کند، انجام نداده‌اید.

بهترین روش برای خوش شانسی مثبت بودن و تجسم موفقیت است. اگر دوست دارید بدانید چگونه خوش شانس تر باشید، این ۱۰ روش را در زندگی به‌کارگیرید:

۱- از فرصت‌های خود اطلاع داشته باشید

من به شانس اعتقاد داردم و می‌دانم هر چه بیشتر کارکنم، داشته‌های من نیز بیشتر است.

چقدر فکر می‌کنید اگر کنج خانه بنشینید،  شانس سمت شما بیاید؟ نه خیلی زیاد.

اگر بیرون نروید و فعالیتی نداشته باشید، در خود یک سرنوشت بد می‌بینید که از فرصت‌ها دوری می‌کند. پس، چقدر خوش شانس خواهی بود؟ زندگی یک موسسه خیریه نیست، شروع به حرکت کنید.

راههای خوش شانس شدن

خوش شانس

خوش شانس شدن

خوش شانسی

 



:: بازدید از این مطلب : 1310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هر والدینی خواهان بچه‌های موفق می‌باشد. این مهم‌ترین آرزوی یک پدر و مادر می‌تواند باشد. البته این آرزو با واقعیت کاملاً متفاوت است. چه چیزی موفقیت کودک را تضمین می‌کند؟

هیچ انکاری نیست که والدین موفق نقش مهمی در ستاره‌ای شدن بچه‌هایشان بازی می‌کنند. والدینی که اثربخش نیستند و بی‌توجه به هوش و استعداد ذاتی بچه هستند  نمی‌توانند به مشکلات تحصیلی و تربیتی بچه‌های خود به‌درستی رسیدگی کنند.

والدین خوب نیاز مبرم برای به دست آوردن بچه‌ها موفق است

چگونه بچه‌های موفق داشته باشیم

 

بچه‌های موفق

بچه‌ موفق



:: بازدید از این مطلب : 1341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

کنراد هیلتون یکی از بنیان گذاران هتل‌های زنجیره ای خانواده هیلتون است، شرکتی که دارای بیش از ۵۰۰ هتل در سطح جهان است.

اما این شروع راه برای کنراد نبود. او در اول قرن بیستم بدون هیچ پولی شروع کرد، که هر چیزی را که تا این موقع ساخته بود از دست داد ولی پس از آن یک شرکت چند میلیارد دلاری ایجاد کرد.

او ۱۰ قانون از موفقیت دارد که کتابش در ۱۹۵۷ چاپ شد و هنوز امروزه استفاده می‌شود

 ۱- استعداد ویژه خود را بیابید

کنراد هیلتون شدیداً به این معتقد بود هرکسی در یک‌چیز خاصی خوب است که نیاز پرورش آن دارد. این موارد برای او مدیریت هتل بود و او با موفقیت در این دوره رکود این را نشان داد.

۱۰ قانون موفقیت از بنیان گذار هتل هیلتون

قانون موفقیت

بنیان گذار هتل هیلتون



:: بازدید از این مطلب : 1427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اکثر انسان‌ها در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. اما چنانچه از نتایجی که در اثر تغییرات برایشان حاصل می‌شود مطلع باشند، سعی و تلاش جدی‌تری را برای ایجاد تغییرات خواهند کرد.

چگونه می‌توانید کارمندان خود را برای تغییر متقاعد کنید؟

کارمندان عموماً به تغییر مقاومت می‌کنند، برای اینکه با چیزی که هستند خیلی راحت‌ترند. برای آن‌ها سخت است که مزایای تغییر را از ثبات همیشگی آن ببینند.

این معنی نیست که هرزمانی خواستید چیزی را تغییر دهید، با آن‌ها جنگ و نزاع کنید. بلکه، می‌توانید باسیاست‌های کوچک خیلی از موانع و دلایل مقاومت را بردارید.

اغلب و زودبه‌زود با آن‌ها در ارتباط باشید

افراد به تغییر مقاومت می‌کنند، ولی گاهی آن‌ها را غافلگیر کنید. خیلی مهم است که کارمندانتان تا آنجا که امکان دارد بیشتر در روند کار قرار بگیرند. لازم نیست به آن‌ها چیزی دهید، اما مهم است که بدانند کی و چرا تغییر لازم است. ارتباط با آن‌ها را در کل مراحل ادامه دهید.

مزایا را توضیح دهید

واضح و صادقانه توضیح دهید که این سیستم جدید چه فایده‌ای خواهد داشت. البته می‌توانید اجازه دهید وظایف قبلی‌شان را در مدت کوتاه‌تر به انجام برسانند.


چگونه موانع تغییر را بردارید


موانع تغییر



:: بازدید از این مطلب : 1532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چرا بعضی از مردم خوش‌شانس و بعضی بدشانس هستند؟

شما ممکن است دوستی داشته باشید که در رقابت یا برای شغلی که درخواست می‌کند برنده می‌شود یا دوستی داشته باشید که عضوی از بدنش شکسته یا کارت شناسایی‌اش گم‌شده باشد.

پروفسور وایزمن یک روانشناس بریتانیایی است که تحقیقات زیادی درزمینهٔ روانشناسی انجام داد. او فهمید که شانس ارتباط زیادی با افکار و رفتار مردم دارد که با شانس آن‌ها در ارتباط است.

پروفسور وایزمن ۴ اصل را برای خوش‌شانسی مردم پیشنهاد کردند که می‌توان شانس را بهتر کرد:

۱- به فرصت‌های خوش‌شانسی توجه کنید و آن‌ها را برای خود ایجاد کنید

پروفسور وایزمن آزمایشی طراحی کرد که در آن از افراد خواست تا تعداد تصاویر در یک روزنامه را بشمارند. در صفحه دوم جمله‌ای بود که به آن‌ها گفته شد خواندن را متوقف کنند و تعداد عکس‌ها را بگویند.

مردم خوش‌شانس به آن توجه کردند اما افراد بدشانس بدون توجه به آن به خواندن ادامه دادند. مردم خوش‌شانس به فرصت‌ها بیشتر از مردم بدشانس توجه دارند. آن‌ها فرصت‌های خوش‌شانسی را در زندگی‌شان ایجاد می‌کنند.

آن‌ها هیچ به یک‌روال خاص بسنده نمی‌کنند و بر اهدافشان کارهای جدید انجام می‌دهند، با افراد جدید صحبت می‌کنند و امکانات مختلفی برای خود فراهم می‌کنند.

بر طبق تست‌های شخصیت در آزمایشی، افراد خوش‌شانس اضطراب و نگرانی کمتر نسبت به افراد بدشانس دارند. اضطراب توانایی فرد را محدود می‌کند، به‌طوری‌که اضطراب مانعی در مسیر خوش‌شانسی فرد محسوب می‌شود. به خاطر ایجاد مهم‌ترین اصل، مهم است که اضطراب خود را کنترل کنید.

۲- به بصیرت خود گوش دهید

افراد خوش‌شانس با گوش دادن به افکار و احساسات خود، به‌عبارت‌دیگر به بصیرت خود تصمیم‌گیری می‏کنند. او همچنین اشاره می‌کند که افراد خوش‌شانس به درک بصیرت خود، از طریق فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، تلاش می‌کنند. بصیرت خود را افزایش دهید که یکی از راه‌هایی است که می‌توانید شانس خود را افزایش دهید.

۳- انتظارات و پیشگویی‌های مثبت نسبت به خود داشته باشید

افراد خوش‌شانس به‌روشنی آینده ایمان‌دارند. این انتظارات مثبت باعث می‌شوند در کنار مردم با تعامل زندگی می‌کنند و بدون اینکه انتظار چیزی را داشته باشند. با مثبت اندیشی بیشتر، آن‌ها موقعیت‌های بهتری مقابل بدشانسی ایجاد می‌کنند.

۴- شانس بد را به شانس خوب تبدیل می‌کنید

وایزمن به واکنش افراد خوش‌شانس و بدشانس به بد شومی شگفت‌زده شد. برای آزمایش، از آن‌ها پرسید اگر در بانک دزدی به آن‌ها حمله کند و به بازوی آن‌ها شلیک کند، چه فکر می‌کنند.

افراد بدشانس گفتند یک بدشانسی است، ولی افراد خوش‌شانس گفتند خوش‌شانسی است که صدمه بدتر ندیدند. حتی یک نفر خوش‌شانس اشاره کرد که این می‌تواند یک فرصت برای فروش داستان باشد.

وایزمن کنجکاو بود اگر مردم می‌توانستند شانس خود را با این اصول تغییر دهند، بنابراین یک “مدرسه شانس” را راه انداخت تا ببیند افرادی که این اصول را برای یک ماه تمرین می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

او فهمید در عرض یک ماه شانس اکثر آن‌ها به‌طور چشمگیری بیشتر شد. افراد بدشانس خوش‌شانس و افراد خوش‌شانس، خوش‌شانس‌تر شدند.



۴ روش برای اینکه شانس خودتان را زیاد کنید



:: بازدید از این مطلب : 1757
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چه کتابی بخوانیم

کتاب بخوانیم

کتابخوانی

روش‌های موفقیت در کار

روش‌های موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کار

موفقیت در کسب و کار

موفقیت و آرامش با مثبت اندیشی

موفقیت و آرامش

مثبت اندیشی

موفقیت با مثبت اندیشی

آرامش با مثبت اندیشی

زندگی زیباست

برای موفقیت هدف داشته باشیم

هدف داشته باشیم

رابطه عشق و کاهش درد

عشق و کاهش درد

رابطه عشق

کاهش درد

چه بگوییم و چه نگوییم

چه بگوییم

چه نگوییم

رازهای محبوب شدن نزد دیگران

رازهای محبوب شدن

محبوب شدن نزد دیگران

محبوب شدن

حسادت از دیدگاه روانشناسی

حسادت از دید روانشناسی

حسادت

فرافکنی به چه معناست

فرافکنی

معنی فرافکنی

اثرات مثبت اندیشی در زندگی

مثبت اندیشی در زندگی

مثبت اندیشی

اثرات مثبت اندیشی

کسب موفقیت معنوی در زندگی

کسب موفقیت معنوی

موفقیت معنوی در زندگی

درمان انزوا و گوشه‌گیری

درمان انزوا

درمان گوشه‌گیری

انزوا و گوشه‌گیری

چگونه شادباشیم و شاد زندگی کنیم

چگونه شادباشیم

شاد زندگی کنیم

شادباشیم

زندگی شاد

راز خوشبختی در زندگی زناشویی

راز خوشبختی زندگی زناشویی

خوشبختی زندگی زناشویی

زندگی زناشویی

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم

قانون جذب

استفاده قانون جذب

راههای داشتن فرزند باهوش

داشتن فرزند باهوش

فرزند باهوش

موفقیت اجتماعی چیست

موفقیت اجتماعی

راه رسیدن به رویا

رسیدن به رویا

رمز موفقیت در کار

رمز موفقیت کاری

یاد بگیرید که انتقاد صحیح را بپذیرید

انتقاد صحیح را بپذیرید

انتقاد را بپذیرید

انتقاد بپذیرید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

۲ راز بزرگ دستیابی سریع به آرزوها

دستیابی سریع به آرزوها

دستیابی به آرزوها

آینده زندگی خود را امروز طراحی کنید

آینده زندگی

طراحی آینده زندگی

زندگی آینده

بر روی آنچه دوست دارید متمرکز شوید

آنچه دوست دارید

متمرکز شوید

آیا شما جزو افراد موفق هستید؟

جزو افراد موفق

افراد موفق

موفق

واقعا اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس

پول بیشتر مساله ای ذهنی است تا ریاضی

پول بیشتر مساله ای ذهنی است

برای موفقیت با آرزوهای زندگی خود هماهنگ شوید

با آرزوهای زندگی خود هماهنگ شوید

آرزوهای زندگی

با آرزوهای خود هماهنگ شوید

نقش باورها در رسیدن به هدف زندگی

نقش باورها در رسیدن به هدف

رسیدن به هدف زندگی

هدف زندگی

یافتن قدرت درون عامل موفقیت شماست

یافتن قدرت درون

قدرت درون

عامل موفقیت شما

عامل موفقیت

نسبت به گذشته تغییر پذیر باشید

تغییر پذیر نسبت به گذشته

تغییر پذیر

انجام کاری که دوستش دارید شما را ثروتمند می کند

انجام کاری که دوستش دارید

شما را ثروتمند می کند

ثروتمند

تست روانشناسی : چقدر در زندگی فشار روانی دارید؟

چقدر در زندگی فشار روانی دارید؟

در زندگی فشار روانی دارید؟

چقدر در زندگی فشار روانی دارید؟

فشار روانی

فقط خودتان عامل توانگری زندگی هستید

خودتان عامل توانگری زندگی

عامل توانگری زندگی

توانگری زندگی

عامل توانگری

روش های تضمینی برای رسیدن به موفقیت

رسیدن به موفقیت

روش های رسیدن به موفقیت

روش های تضمینی رسیدن به موفقیت

روش های موفقیت

چگونه خلاقیت داشته باشیم ؟

خلاقیت داشته باشیم ؟

خلاقیت

روش های افزایش تمرکز حواس

افزایش تمرکز حواس

تمرکز حواس

برای کارهایتان برنامه ریزی دقیق و کامل کنید

برنامه ریزی دقیق و کامل کنید

برنامه ریزی دقیق و کامل

برنامه ریزی دقیق

پرورش هوش هیجانی نوجوانان

هوش هیجانی نوجوانان

پرورش هوش هیجانی

هوش هیجانی

آیا شما جذاب هستید؟

جذاب

جذابیت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1998
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

بهبود فردی مهمترین عامل موفقیت است

بهبود فردی

مهمترین عامل موفقیت

عامل موفقیت

سه روش ساده برای شادبودن در زندگی روزانه

شادبودن در زندگی روزانه

شادبودن در زندگی

شادبودن

همین امروز شروع کنید

موفقیت ارتباطی به سرنوشت و شانس ندارد

سرنوشت و شانس

چگونه پولدارتر شویم ؟

پولدارتر

پولدار

نوشتن خواسته ها گام بزرگ رسیدن به هدف

نوشتن خواسته ها

گام بزرگ رسیدن به هدف

رسیدن به هدف

اسرار شگفت انگیز قدرت ذهن ناخودآگاه

قدرت ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه

قدرت ذهن

۵ کاری که شما را به رویاهایتان نزدیکتر می کند

رویاها

با سرما خوردگی روحی چه کنیم!

افسردگی

سرما خوردگی روحی

راز تصویر سازی ذهنی ۶۸ ثانیه ای چیست؟

تصویر سازی ذهنی ۶۸ ثانیه ای

راز تصویر سازی ذهنی

تصویر سازی ذهنی

برای موفقیت به ندای درون خود توجه کنید

ندای درون خود

ندای درون

راهکارهایی برای داشتن احساس خوب در زندگی

داشتن احساس خوب در زندگی

احساس خوب در زندگی

احساس خوب

عاشق کودک درون خودتان باشید

کودک درون خودتان

کودک درون خود

کودک درون

تست روانشناسی: دیگران چه احساسی نسبت به شما دارند؟

تست روانشناسی

دیگران چه احساسی نسبت به شما دارند؟

برای موفقیت شغلی از تکنولوژی بهره ببرید

موفقیت شغلی و تکنولوژی

موفقیت شغلی

اعتماد به نفس را در ظاهرتان هم به نمایش بگذارید

اعتماد به نفس در ظاهر

اعتماد به نفس

چگونه شادی را همراه زندگی مان کنیم ؟

شادی همراه زندگی

شادی زندگی

ماهیت اصلی پول در زندگی

ماهیت اصلی پول

پول در زندگی

ماهیت پول

پول زندگی

راز های موفقیت مدیران در چیست؟

راز های موفقیت مدیران

راز موفقیت مدیران

موفقیت مدیران

الزامات رسیدن به هدف ها در زندگی

الزامات رسیدن به هدف ها

هدف ها در زندگی

برای موفقیت استعداد های خود را کشف کنید

استعداد

کشف استعداد

چطور همه کارهای ناتمام را تمام کنیم؟

کارهای ناتمام

از قدرت کلام خودتان در زندگی آگاه باشید

قدرت کلام خودتان در زندگی

قدرت کلام در زندگی

قدرت کلام

برای موفق شدن مثبت بین باشید

موفق شدن مثبت بین

مثبت بین

چگونه شغل متناسب با روحیه خود را پیدا کنیم

شغل متناسب با روحیه خود

شغل متناسب با روحیه

شغل متناسب

شغل



:: بازدید از این مطلب : 2074
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 2054
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد